راهی موثر و جالب برای درمان تبخال


راهی موثر و جالب برای درمان تبخال
افراد مبتلا به تبخال براي تسريع بهبود اين بيماري كافي است در مدت زماني كه به تبخال مبتلا هستند از خوردن خوراكي‌هايي مانند بادام زميني و انواع خوراكي‌هاي تشكيل شده از آن مانند كره بادام زميني و شيريني بادام، عدس، آجيل، گندم، كاكائو و جو پرهيز كنند.تبخال يكي از بيماري‌هاي شايع در ميان انسان‌هاست كه عموما با سوزش، خارش و تب همراه است. اين بيماري معمولا با بروز ضايعات پوستي به‌ويژه در ناحيه لب‌ها، لثه و زبان در بدن ديده مي‌شوند. استرس، عفونت مجراي تنفسي و هيجان ناگهاني از عوامل بروز تبخال‌هاي دهاني است. برخي از روش‌هاي درماني خانگي اين بيماري را مرور مي‌كنيم.

چگونه از تبخال پیشگیری کنیم؟

وی توصیه کرد: براى پیشگیرى از بروز تبخال و جلوگیری از انتقال تبخال با سایر افراد بهتر است از روبوسی و تماس پوستى با افراد مبتلا به تبخال خوددارى کرد.همچنین از وسایل مشترک استفاده نباید کرد و مرتب دست ها را شست وشو داد.افرادی که تبخال دارند از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و تماس با چشم ها باید خودداری کنند.

عوامل ایجاد کننده تبخال کدامند؟

گونه هاى معینى از ویروس هرپس باعث تبخال مى شود. ویروس هرپس سیمپلکس معمولاً در صورت، تبخال ایجاد مى کند. این ویروس مسئول ایجاد تبخال هاى تناسلى است. با این حال هر دو نوع ویروس مى توانند هم در ناحیه صورت و هم در دستگاه تناسلى تبخال ایجاد کنند.زمانی تبخال به شما سرایت مى کند که با شخصى که داراى ضایعه فعال است تماس بگیرید. استفاده مشترک از ظروف غذا، تیغ و حوله مى تواند باعث سرایت تبخال شود.هنگامى که یک بار به تبخال مبتلا مى شوید، ویروس در سلول هاى عصبى پوست تان نهفته باقى مى ماند و ممکن است دوباره به صورت عفونتى فعال در همان محل اول یا نزدیک به آن ظاهر شود. در این صورت ممکن است در محل قبلى، احساس خارش یا برآمدگى کنید.

تا مي‌توانيد شير بخوريد

درصورتي كه به دلايل مختلف مثل استرس يا اضطراب دچار بيماري تبخال شديد نوشيدن شير و مصرف ماست و خامه را در رژيم غذايي خود بگنجانيد. بهتر است در تمامي وعده‌هاي غذايي خود از شير يا ماست استفاده كنيد. علاوه براين استفاده از گوشت سفيد مانند گوشت مرغ و ماهي و مصرف باقلا از ديگر مواردي است كه به درمان و تسريع روند درمان تبخال كمك مي‌كند.

خاصيت ضد‌ويروسي گل هميشه بهار

گل هميشه بهار از ديگر داروهاي طبيعي و گياهي براي درمان تبخال به‌ويژه تبخال دهاني است. شست و شوي تبخال با كمك عصاره هميشه بهار علاوه بر آن‌كه به كنترل و از بين رفتن ويروس‌ها كمك مي‌كند موجب تسريع روند درمان در بيمار نيز مي‌شود. اين مرهم علاوه بر خاصيت ضد‌ويروسي موجب كاهش درد و سوزش تبخال نيز مي‌شود.

راهی موثر و جالب برای درمان تبخال

بهبود تبخال با روغن چاي

استفاده از روغن چاي تاثير زيادي در پيشگيري از انتقال بيماري تبخال به ساير قسمت‌هاي عضو درگير از قبيل لب و جدارهاي دروني دهان دارد. براي پيشگيري از توسعه تبخال در بخش‌هاي ديگر دهان كافي است روغن چاي را با پنبه روي تبخال بماليد و اين كار را ۳ تا ۴ بار در روز تكرار كنيد.

چه غذاهايي نخوريد

افراد مبتلا به تبخال براي تسريع بهبود اين بيماري كافي است در مدت زماني كه به تبخال مبتلا هستند از خوردن خوراكي‌هايي مانند بادام زميني و انواع خوراكي‌هاي تشكيل شده از آن مانند كره بادام زميني و شيريني بادام، عدس، آجيل، گندم، كاكائو و جو پرهيز كنند. مصرف اين مواد‌غذايي حتي اگر اندك باشد موجب تحريك تبخال شده و موجب افزايش حساسيت و درد در بيمار مي‌شود.

براي تهيه اين عصاره كافي است ۳ قاشق از گياه خشك شده گل هميشه بهار را در ۲ليوان آب بجوشانيد تا يك ليوان از اين عصاره باقي بماند، سپس محل تبخال را با كمك پنبه و عصاره اين گياه شست و شو دهيد.

[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 9 دی 1399 ] [ 18:37 ] [ هویار ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر